Translate

Παρασκευή, 3 Φεβρουαρίου 2017

Αυτοματισμός αστέρα-τριγώνου σε επαγωγικό κινητήρα

 Ο αυτοματισμός αστέρα-τριγώνου είναι πολύ διαδεδομένος. Η χρησιμότητα του είναι πολύ
μεγάλη.Είναι ένας ασφαλείς τρόπος εκκίνησης του κινητήρα, γιατί το ρεύμα εκκίνησης στον αστέρα είναι εώς και 9 φορές μικρότερο από το τρίγωνο και έτσι ξεκινάω τον κινητήρα σε αστέρα και στην συνέχεια τον συνδέω σε τρίγωνο. Ας το αναλύσουμε περισσότερο. Ο αυτοματισμός Υ-Δ μπορεί να γίνει είτε χειροκίνητα (για μικρές με μεσαίες ισχείς-παλιά μέθοδος) είτε με ρελέ.

 Στην περίπτωση της αυτόματης μεταγωγής από αστέρα σε τρίγωνο, η αλλαγή γίνεται είτε με ένα στροφόμετρο στο 80% των στροφών του είτε με την ρύθμιση ενός χρονικού (πιο διαδεδομένη μέθοδος), με βάση την υποδύναμη από την πινακίδα του κινητήρα αντιστιχόντας 1HP=0,8sec. Παρακάτω βλέπουμε τον αυτοματισμό Υ-Δ με ρελέ ο οποίος λειτουργεί ως εξής: Όταν πιέσω το μπουτόν start ενεργοποιείτε το ρελέ Κ3Μ που είναι του αστέρα (άρα τα τυλίγματα του κινητήρα συνδέονται σε αστέρα). Μετά από χρόνο t που έχω ορίσει στο χρονικό, απενεργοποιείτε το ρελέ Κ3Μ και μέσω της κανονικά κλειστής επαφής 21-22 του Κ3Μ ενεργοποιείτε το ρελέ Κ2Μ που είναι του τριγώνου (και άρα τα τυλίγματα του κινητήρα συνδέονται σε τρίγωνο), αποδίδοντας έτσι την πλήρη ισχύ στον άξονα του. Και σε αυτήν την περίπτωση τα ρελέ του Υ και του Δ είναι μανδαλωμένα.
Κύκλωμα ισχύος























Βοηθητικό κύκλωμα


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου